Handboek PS
Inhoud
- Instrumenten voor Statenleden
- Vergaderingen
- Agendavergadering
- Bel
- Besloten vergadering
- BOB-model
- Effectief virtueel vergaderen
- Inspreken
- Notulen & audio- en videoverslagen
- Plenaire vergadering
- Quorum
- Reglement van orde (RVO)
- Spreektijden
- Statenzaal (Latijnse spreuken)
- Stemmingen
- Themabijeenkomsten
- Thematisch vergaderen
- Vergaderkalender Provinciale Staten
- Vergaderzalen
- Woordvoerders per thema
- Beeldgebruik vergaderingen
- Beleid & organisatie (PS)
- (Nieuwe) Staten- en burgerleden
- In en om het provincie huis
- ICT & devices
- Communicatie & media
- Vergoedingen, budgetten & verzekeringen
- Integriteit & geheimhouding
- Burgers, maatschappij en inspraak
Hoor- en adviescommissie voor bezwaarschriften en klachten Noord-Brabant
Deze commissie houdt zich onder meer bezig met de behandeling van en advisering over (bejegenings)klachten op grond van de Algemene wet bestuursrecht en bezwaarschriften ingediend tegen voor bezwaar vatbare besluiten van Provinciale Staten.
Het kan bijvoorbeeld gaan om bejegening van burgers tijdens inspraakmogelijkheden. Als een dergelijke klacht is ingediend, onderzoekt de secretaris eerst of het geschil door middel van bemiddeling kan worden opgelost. Indien een klacht niet door bemiddeling kan worden opgelost dan wordt deze behandeld door de commissie. Er wordt een hoorzitting georganiseerd. Een secretaris biedt ondersteuning. Een en ander is vastgelegd in de Verordening hoor- en adviescommissie voor bezwaarschriften en klachten Noord-Brabant.