Ga naar de inhoud
Provincie Noord-Brabant (naar homepage)
Zoeken
BrainPS
  • Home
  • Actueel
  • Handboek PS
  • Statenstukken
  • Griffie
  1. Home ›
  2. Handboek PS ›
  3. ICT & devices ›
  4. ICT voorzieningen

Handboek PS

Inhoud

  • Instrumenten voor Statenleden
    • Actuele motie
    • Ambtelijke bijstand
    • Amendement
    • Documentsjablonen
    • Informatieverzoek
    • Ingekomen stukken
    • Initiatiefvoorstel
    • Interpellatie
    • Kennisinstellingen
    • Mondelinge vragen
    • Motie
    • Onderzoek
    • Regelingen en verordeningen Statenleden
    • Rondvraagmoment
    • Schriftelijke vragen
    • Termijnen
    • Toezeggingen
  • Vergaderingen
    • Agendavergadering
    • Bel
    • Besloten vergadering
    • BOB-model
    • Effectief virtueel vergaderen
    • Inspreken
    • Notulen & audio- en videoverslagen
    • Plenaire vergadering
    • Quorum
    • Reglement van orde (RVO)
    • Spreektijden
    • Statenzaal (Latijnse spreuken)
    • Stemmingen
    • Themabijeenkomsten
    • Thematisch vergaderen
    • Vergaderkalender Provinciale Staten
    • Vergaderzalen
    • Woordvoerders per thema
    • Beeldgebruik vergaderingen
  • Beleid & organisatie (PS)
    • Beleids- en P&C-cyclus
    • Begroting
    • Jaarstukken
    • Perspectiefnota
    • Verantwoording
    • Commissaris van de Koning
    • Commissie sturen en verantwoorden
    • Fracties
    • Hoor- en adviescommissie voor bezwaarschriften en klachten Noord-Brabant
    • Presidium
    • Werkgeverscommissie
    • Zuidelijke Rekenkamer
  • (Nieuwe) Staten- en burgerleden
    • Aantreden
    • Aanwezigheid en afwezigheid
    • Aftreden
    • Burgerleden
    • Hoe werken Provinciale Staten?
    • Inwerkprogramma
    • Maidenspeech
    • Opleidingen
    • Overdrachtsdossier
    • Rechtspositie voor Statenleden
    • Tijdelijke vervanging
    • Ziekte en verhindering
  • In en om het provincie huis
    • Bedrijfshulpverlening (BHV)
    • Beveiliging en receptie
    • Bewaken en beveiligen
    • Openingstijden Provinciehuis en Ons Loket
    • Parkeren
    • Provinciehuis gebruiken
    • Restaurant en representatiepas
  • ICT & devices
    • Handleidingen en instructies
    • iBabs
    • ICT voorzieningen
    • Printen
    • Storing of probleem melden
  • Communicatie & media
    • Dagberichten
    • Fotograferen en filmen
    • Knipselkrant ANP
    • Pers
    • Social media updates
  • Vergoedingen, budgetten & verzekeringen
    • Fractiebudgetten
    • Lidmaatschap beroepsvereniging
    • NS-Business Card
    • Vergoeding reis- en verblijfskosten
    • Vergoeding Statenlidmaatschap en onkostenvergoeding
    • Vergoeding ziektekosten
    • Verzekeringen
  • Integriteit & geheimhouding
    • Geschenken en giften
    • Geheimhouding
    • Integriteit
    • Openbaarheid
    • Platform Integriteit
  • Burgers, maatschappij en inspraak
    • Inwonersvoorstel
    • Klassenbezoek
    • Petitie
    • Ronde tafelbijeenkomst

ICT voorzieningen

Bij de start van uw lidmaatschap ontvangt u een laptop en software in bruikleen. Het is ook mogelijk om een extra beeldscherm te ontvangen. Als u aftreedt, levert u deze weer in.

Datagebruik

Gebruik van internet gaat zoveel mogelijk via WIFI. Als er geen WIFI beschikbaar is, maar het voor uw werkzaamheden noodzakelijk is om internettoegang te hebben, kunt u gebruik maken van het door de provincie gefaciliteerde data-abonnement. De kosten hiervan zijn voor rekening van de provincie. Voor gebruik in het buitenland geldt het volgende: maximaal € 50 per maand. Als u boven dit bedrag uitkomt geldt het principe van ‘comply & explain’ (pas toe of leg uit). Als het voor de uitoefening van de functie noodzakelijk is om meer kosten te maken in het buitenland, maken we hier aparte afspraken met u over.

Gestolen of vermist?

Bij schade, diefstal of vermissing vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden bij de griffie. Bij diefstal moet u ook aangifte bij de politie te doen.

Ondersteuning

Ondersteuning bij het gebruik van apparatuur is mogelijk op werkdagen bij het provinciale Loket (telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur / balie van 8.00 tot 16.30 uur). U kunt hiervoor ook gebruik maken van de telefonische helpdesk voor Statenleden via 073 680 89 89 of via email onsloket@brabant.nl.

Het provinciale Loket ondersteunt ook bij inhoudelijke vragen over de werking van de bijgeleverde software en overige vragen, zoals bijvoorbeeld iBabs. Ons Loket bevindt zich links naast de personeelsingang aan de achterzijde van het gebouw.

Printen

Statenleden kunnen vanaf hun laptop gebruik maken van de printers in het provinciehuis.

  • Uw printopdracht met bijlage(n) verstuurt u vanuit uw psbrabant e-mailaccount als e-mail naar mprint@brabant.nl.
  • De printopdracht wordt automatisch verwerkt en geplaatst in een wachtrij voor printopdrachten.
  • Bij elke printopdracht ontvangt u een status e-mail van de printserver waarin u kunt zien in hoeverre een opdracht wordt geaccepteerd dan wel geweigerd.
  • Na een positief bericht kunt u printen.
  • Het is niet mogelijk om instellingen te wijzingen in printereigenschappen.
Vorige: iBabsVolgende: Printen

Provinciale Staten

  • Ondersteuning PS
  • Provinciale Staten op brabant.nl

Over deze site

  • Archief website brabant.nl
  • Toegankelijkheidsverklaring BrainPS.brabant.nl
  • Cookies op deze site
  • Privacyverklaring
  • Informatiebeveiliging
  • Sitemap

BrainPS

Online platform voor Statenleden met statenstukken, dossiers, agenda, nieuws, dagberichten en praktische instrumenten en informatie.

Volg ons

  • LinkedIn
  • Instagram
  • Mastodon
  • X