Handboek PS
Inhoud
- Instrumenten voor Statenleden
- Vergaderingen
- Aanwezigheid en afwezigheid
- Agendavergadering
- Bel
- Besloten vergadering
- BOB-model
- Inspreken
- Notulen & audio- en videoverslagen
- Plenaire vergadering
- Quorum
- Reglement van orde (RVO)
- Spreektijden
- Statenzaal
- Stemmingen
- Themabijeenkomsten
- Thematisch vergaderen
- Vergaderkalender Provinciale Staten
- Vergaderzalen
- Woordvoerders per thema
- Beeldgebruik vergaderingen
- Beleid & organisatie (PS)
- (Nieuwe) Staten- en burgerleden
- In en om het provincie huis
- ICT & devices
- Communicatie & media
- Vergoedingen, budgetten & verzekeringen
- Integriteit & geheimhouding
- Burgers, maatschappij en inspraak
ICT voorzieningen
Bij de start van uw Statenlidmaatschap ontvangt u een laptop en software in bruikleen. Het is ook mogelijk om een extra beeldscherm te ontvangen. Als u aftreedt, levert u deze weer in.
Datagebruik
In uw laptop zit een SIM-kaart voor mobiel datagebruik. Maak voor internet zoveel mogelijk gebruik van WIFI. Als er geen WIFI beschikbaar is, maar het voor uw werkzaamheden noodzakelijk is om internettoegang te hebben, dan kunt u gebruik maken van het door de provincie gefaciliteerde data-abonnement. De kosten hiervan zijn voor rekening van de provincie. Voor gebruik in het buitenland geldt het volgende: maximaal € 50 per maand. Als u boven dit bedrag uitkomt geldt het principe van ‘comply & explain’ (pas toe of leg uit). Als het voor de uitoefening van de functie noodzakelijk is om meer kosten te maken in het buitenland, maken we hier aparte afspraken met u over.
Gestolen of vermist?
Bij schade, diefstal of vermissing vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden bij de griffie. Bij diefstal moet u ook aangifte bij de politie te doen.
Ondersteuning
Ondersteuning bij het gebruik van apparatuur is mogelijk op werkdagen bij het provinciale Loket (telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur / balie van 8.00 tot 16.30 uur). U kunt hiervoor ook gebruik maken van de telefonische helpdesk voor Statenleden via 073 680 89 89 of via email [email protected].
Het provinciale Loket ondersteunt ook bij inhoudelijke vragen over de werking van de bijgeleverde software en overige vragen, zoals bijvoorbeeld over iBabs. Ons Loket bevindt zich links naast de personeelsingang aan de achterzijde van het gebouw op verdieping -1.