Handboek PS
Inhoud
- Instrumenten voor Statenleden
- Vergaderingen
- Agendavergadering
- Bel
- Besloten vergadering
- BOB-model
- Effectief virtueel vergaderen
- Inspreken
- Notulen & audio- en videoverslagen
- Plenaire vergadering
- Quorum
- Reglement van orde (RVO)
- Spreektijden
- Statenzaal (Latijnse spreuken)
- Stemmingen
- Themabijeenkomsten
- Thematisch vergaderen
- Vergaderkalender Provinciale Staten
- Vergaderzalen
- Woordvoerders per thema
- Beeldgebruik vergaderingen
- Beleid & organisatie (PS)
- (Nieuwe) Staten- en burgerleden
- In en om het provincie huis
- ICT & devices
- Communicatie & media
- Vergoedingen, budgetten & verzekeringen
- Integriteit & geheimhouding
- Burgers, maatschappij en inspraak
ICT voorzieningen
Bij de start van uw lidmaatschap ontvangt u een laptop en software in bruikleen. Het is ook mogelijk om een extra beeldscherm te ontvangen. Als u aftreedt, levert u deze weer in.
Datagebruik
Gebruik van internet gaat zoveel mogelijk via WIFI. Als er geen WIFI beschikbaar is, maar het voor uw werkzaamheden noodzakelijk is om internettoegang te hebben, kunt u gebruik maken van het door de provincie gefaciliteerde data-abonnement. De kosten hiervan zijn voor rekening van de provincie. Voor gebruik in het buitenland geldt het volgende: maximaal € 50 per maand. Als u boven dit bedrag uitkomt geldt het principe van ‘comply & explain’ (pas toe of leg uit). Als het voor de uitoefening van de functie noodzakelijk is om meer kosten te maken in het buitenland, maken we hier aparte afspraken met u over.
Gestolen of vermist?
Bij schade, diefstal of vermissing vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden bij de griffie. Bij diefstal moet u ook aangifte bij de politie te doen.
Ondersteuning
Ondersteuning bij het gebruik van apparatuur is mogelijk op werkdagen bij het provinciale Loket (telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur / balie van 8.00 tot 16.30 uur). U kunt hiervoor ook gebruik maken van de telefonische helpdesk voor Statenleden via 073 680 89 89 of via email onsloket@brabant.nl.
Het provinciale Loket ondersteunt ook bij inhoudelijke vragen over de werking van de bijgeleverde software en overige vragen, zoals bijvoorbeeld iBabs. Ons Loket bevindt zich links naast de personeelsingang aan de achterzijde van het gebouw.
Printen
Statenleden kunnen vanaf hun laptop gebruik maken van de printers in het provinciehuis.
- Uw printopdracht met bijlage(n) verstuurt u vanuit uw psbrabant e-mailaccount als e-mail naar mprint@brabant.nl.
- De printopdracht wordt automatisch verwerkt en geplaatst in een wachtrij voor printopdrachten.
- Bij elke printopdracht ontvangt u een status e-mail van de printserver waarin u kunt zien in hoeverre een opdracht wordt geaccepteerd dan wel geweigerd.
- Na een positief bericht kunt u printen.
- Het is niet mogelijk om instellingen te wijzingen in printereigenschappen.